Sivut

20.8.2017

Koettelemukset elämässä

Tilanteet ja olosuhteet elämässä saattavat muuttua hyvinkin nopeasti. Tämän olen itsekin saanut moneen kertaan kokea tähän mennessä tällä elämäni polulla. Elämässä joudumme kohtaamaan välillä äärimmäisen hankaliakin ja raskaita tilanteita, surua ja monenlaista huolta/pelkoa asioista. Kohtaamme kukin vastoinkäymisiä elämässä, niiltä ei voi kukaan välttyä. Tärkeintä on kuitenkin se mitä ajattelemme näistä koettelemuksista ja miten suhtaudumme niihin.

Tämä on aika mielenkiintoista. Kirjoitin nimittäin tuon ensimmäisen tekstiosion pari päivää sitten eli perjantaina aikaisin aamulla... Mulla oli jotenkin raskas mieli jo tuolloin, koska olin herännyt hirveään painajaiseen, joka tuntui niin todelta... Tuo painajaisuni johtui varmaan siitä, kun luin edellisenä iltana vielä myöhään uutisia Barcelonan terrori-iskusta...:( No kuitenkin, tallensin tuon tekstin perjantai-aamuna tarkoituksenani jatkaa kirjoittamista vielä illalla, mutta tällä kertaa tietokoneeni näyttö sitten vuorostaan hajosi. Sain tänään kuitenkin uuden näytön ja koin, että nyt on oikea hetki kirjoittaa valmiiksi tämä luonnosteksti.

Mutta kylläpä vaan osui tämä mun perjantai-aamuna päätetty aihe todella hyvin tähän hetkeen ja juuri tähän viikonloppuun...Tässä sen todellakin huomaa, miten tilanteet muuttuvat elämässä joskus hyvinkin nopeasti. Jotenkin vielä nytkin on vaikea uskoa, että täällä meillä Suomessa tapahtuisi näin hirveitä ja järkyttäviä asioita kuin mitä nyt perjantaina iltapäivällä Turussa tapahtui... https://www.mtv.fi/uutiset/aihe/turun-puukotus/6541816#gs.gJ3otnk

No perjantai-ilta tai oikeastaan koko loppuilta meni mulla sitten tietenkin uutisia seuratessa hyvin järkyttyneenä. Lauantaikin meni aikalailla samoissa tunnelmissa. Tuli niin surullinen ja raskas mieli itselle kaikesta siitä mitä kuulin tästä teosta...:(
Maailman pahuus on ollut kokoajan läsnä myös meillä Suomessakin, mutta jotenkin se tuli nyt niin vahvasti vasten kasvoja kuultuani tästä hyökkäyksestä, kun avasin tv:n. Sitä vain jotenkin pysähtyy ja kysyy, että miksi. Näiden iskujen tarkoitushan on juurikin se, että ne pääsisivät ruokkimaan vihaa ja pelkoa ihmisten välille.  Mun turvallisuuden tunne järkkyi kyllä hetkellisesti etenkin tämän Turussa tapahtuneen terroriteon vuoksi, voin sen täysin rehellisesti todeta. Mutta kuten mediassa on puhuttu, pelolle ei saa antaa valtaa. Jos kuitenkin kokee, että ahdistus vain kasvaa niin olisi hyvä hakea itselleen apua. Kenenkään ei tulisi jäädä yksin omien ahdistavien ajatusten ja tunteidensa kanssa.


Jumala puhuu sanassaan meille kaikille ihmisille näin:

Olen puhunut teille tämän, 
jotta teillä olisi minussa rauha. 
Maailmassa te olette ahtaalla,
mutta pysykää rohkeina:
minä olen voittanut maailman".
Joh. 16:33

Ei kommentteja: