Sivut

10.9.2017

Uusia tuulia

Näin sadepäivän kunniaksi ajattelin, että nyt on hyvä aika päivittää tänne kuulumisia. Jokunen tovi tässä on vierähtänytkin viimeisimmästä kirjoituksestani... Mutta niin, kuten otsikkokin jo kertoo, uusia tuulia on tullut minun elämääni jälleen! :) Kerroin viimeksi tuosta voimauttavan valokuvauksen ryhmästä. Pääsin haastatteluun, joka oli viime viikon torstaina. Ihme ja kumma mua ei kauheasti edes jännittänyt tuo haastattelu. Odottelin omaa vuoroani hyvinkin rauhallisena ja itse haastattelutilannekin sujui minusta hyvin. Jännitän monesti uusia tilanteita, mutta tuossa tilanteessa mulla oli jotenkin erityisen rauhallinen fiilis. Haastattelu oli suht. nopea ja minulle kerrottiin, että sinä samana päivänä klo 16 mennessä tulee tekstari onko tullut valituksi ryhmään. No mä en ehtinyt kuin bussiin nousta, kun mun kännykkä jo piippasi viestiä tulemaan. Viestissä luki, että mut oli valittu ryhmään! Olin todella innoissani ja iloinen, kun tuo tieto mut tavoitti! :)

Tällä viikolla oli sitten ensimmäinen ryhmäkokoontuminen. Tuolle ensimmäiselle ryhmäkerralle valikoin muutaman itselle tärkeän valokuvan. Mulla meni vähän aikaa oppia tulostamaan valokuvia valokuvapaperille, mutta homma kuitenkin onnistui lopulta. Kyllä mun sielu vaan iloitsee aina, kun saan kokeilla ja oppia uusia asioita elämässä! :) Kun sitten torstai-aamuna odottelin omaa esittelyvuoroani tuossa uudessa ryhmässä, jännitys vain kasvoi kasvamistaan. Nukuin edellisen yön todella huonosti ja sain muutaman paniikkikohtauksen yön aikana. Stressi oli vain niin kova, että sen vuoksi yö oli todella rauhaton. Kerroin heti oman puheenvuoron saatuani kovasta jännityksestäni. Mulla se tilanne yleensä vähän helpottaa, kun sanon ääneen sen oman senhetksen tunteeni ja olotilani. Kaikki meni kumminkin ihan hyvin ja odotan jo innolla seuraavaa ryhmäkertaa!

Kuntouttavan työn tilanne on nyt tällähetkellä se, että sopivaa paikkaa ei ilmeisesti löydy minulle tänä syksynä. Totesin ohjaajalleni, ettei se haittaa minua, en siis ole pettynyt, koska olen kuitenkin tuossa valokuva-ryhmässä, joka kestää marraskuun puoleenväliin saakka. Tulevaisuus mietityttää kuitenkin välillä ja sen vuoksi olen toivonut pääseväni ammatinvalinnan ohjaukseen, koska koen, että en voi palata enään lähihoitajan työhön.
Joskus varmaan n. 15-vuotta sitten olen viimeksi käynyt ammatinvalinnan ohjauksessa, mutta siitä on jo niin kauan aikaa, että moni asia on kerennyt muuttua tässä vuosien varrella. On ihan hyvä juttu päästä päivittämään tuokin asia, josko näihin mun tulevaisuuden suunnitelmiin tulisi edes vähän jotain selkoa...

Mutta nyt onkin aika toivottaa kaikille
hyvää sunnuntai-illan jatkoa
ja aurinkoisia tulevia syyspäiviä! :)
Terveisin Katri

Ei kommentteja: